Identificación de especie: Y esto???

ladani3

Well-Known Member
Registrado
9 Feb 2006
Mensajes
381
Puntos de reacción
1
Puntos
0
Un saludo chicos, y espero me ayuden a ver que es, no se si esta bien colocado el post.
ojala alguien me pueda ayudar.
besos

daniela

100_0967640x480.jpg
 

pook

Well-Known Member
Registrado
7 Sep 2006
Mensajes
1.243
Puntos de reacción
2
Puntos
36
Ubicación
Las Palmas de G.C.
Re: y esto???

Pues si la tienes colocada en lagartos será xq ves algo q no se aprecia muy bien en la foto. Mira a ver si se asemeja a la foto que te adjunto... Aunq la foto que pones, me parece una lichanura.
 

Adjuntos

  • Ophisaurus attenuatus.jpg
    Ophisaurus attenuatus.jpg
    28,1 KB · Visitas: 295

ladani3

Well-Known Member
Registrado
9 Feb 2006
Mensajes
381
Puntos de reacción
1
Puntos
0
Re: y esto???

Hola pook, gracias por responder.
te cuento que yo no vi al animal en persona, lo vi por esta foto nomas, me la paso un conocido de santa fe, me dijo que el no creia que fuera una serpiente, le dio grillos y comio, y se les corta la cola si las molestas,

saludos y me quedaron muchas dudas de lo que puede ser.

daniela
 

c3po_r

Well-Known Member
Registrado
20 Jul 2006
Mensajes
615
Puntos de reacción
0
Puntos
16
Ubicación
Barcelona
Re: y esto???

Aqui en cataluña se conoce por serp de vidre, Serpiente de vidrio pero no es exactamente un aserpiente y si se le corta la cola si se ven en peligro.sobretodo estan bajo troncos y piedras buscando humedad. :)

e encontrado esta explicacion pero esta en catalan y no me da tiempo a traducirla .

F. Anguidae


Vidriol (Anguis fragilis). Llisona, lliseta, serp de vidre, noia de serp, serp noia

Abundant i distribuït per tota la zona, entre els 450-1.300 m d’altitud (mediana de 600 m), el vidriol és nombrós a la meitat oriental, menys al sud-oest. És el rèptil més comú dins dels boscos, tot i que prefereix la transició entre ecosistemes (ecotons).

Habita ambients humits i ombrívols, sovint orientats al nord, fet que no sembla un factor limitant ja que no necessita temperatures gaire altes per estar actiu. El que si el limita és la cobertura herbàcia, que acostuma a ser superior al 75%. Així, es mou pels fenessars dels marges de conreus i pastures, joncedes de les clarianes i vorades de bosc, deveses, brolles de gòdua, bardisses, herbassars de ribera o, fins i tot, entre la fullaraca de l’interior del bosc, en el domini de la roureda, la fageda, la verneda i els alzinars humits.

Es refugia habitualment sota pedres planes enmig de la vegetació. En els indrets més secs, prefereix la proximitat de les riberes, on es conserva millor la humitat, però defuig sempre l’aigua. A la fageda pot escassejar al mancar-li una cobertura herbàcia suficient. Actiu sobretot entre març i juny, no és rar trobar exemplars depredats o atropellats. Si la humitat és prou elevada poden estar actius a ple migdia.

És un dels rèptils més populars. Tot i ser del tot inofensiu, la tradició considera que és capaç de fer un tipus de ferida, una "font d’aigua", que no es pot curar mai més.
 

Adjuntos

  • CA7A07NP.jpg
    CA7A07NP.jpg
    1,8 KB · Visitas: 352

Bothrops

Well-Known Member
Registrado
13 Nov 2004
Mensajes
883
Puntos de reacción
6
Puntos
18
Re: y esto???

Es un lagarto ápodo, seguramente un Ophiodes sp.
 

Helkewen

Well-Known Member
Registrado
31 May 2005
Mensajes
907
Puntos de reacción
1
Puntos
0
Re: y esto???

En euskadi (al menos que yo sepa) los llamamos Enanagos, en mi colegio siempre aparecian bastante porque estaba en un monticulo lleno de huertas alrededor ^__^
 

krait

Well-Known Member
Registrado
26 Nov 2004
Mensajes
504
Puntos de reacción
0
Puntos
16
Re: y esto???

hola:
El nombre comun, es lucion.
saludos
Krait
 
Arriba