Xaguz
Well-Known Member
Veréis, oí hace unos años que todas las Elaphe americanas se habían renombrado a Pantherophis,y nunca dudo de ello, pero mi duda surgió el otro día en el que llegue a leer esto:
Es citado de Wikipedia, que sí, que puede tener fallos, pero ese dato de que la ICZN no lo haya aprobado me intriga; por lo tanto, ¿cuál es el verdadero? ¿Tenéis algún estudio que demuestre lo contrario?
¡Hagan sus apuestas!
Taxonomy
In 2002, all North American rat snakes of the genus Elaphe were suggested for reclassification into the genus Pantherophis. However, in 2003 the Herpetological Review rejected the change on the basis that further research was needed. Furthermore, the International Committee for Zoological Nomenclature has not ruled on the change. Taxonomic changes do not become official until they are approved by the ICZN; until such time, any published articles with reclassification of the taxonomic names are regarded as taxonomic suggestions only.
Es citado de Wikipedia, que sí, que puede tener fallos, pero ese dato de que la ICZN no lo haya aprobado me intriga; por lo tanto, ¿cuál es el verdadero? ¿Tenéis algún estudio que demuestre lo contrario?
¡Hagan sus apuestas!